Dobry ruch w czasie ciąży

Dobry ruch w czasie ciąży

Kurs zawierający 4 lekcje tematyczne, podczas których stopniowo realizujemy program zdrowego ruchu w ciąży, który będzie profilaktyczny i terapeutyczny w przypadku różnych typowych w okresie ciąży dolegliwości, takich jak bóle pleców i stawów, problemy z postawą, rozejście mięśni brzucha, wysiłkowe nietrzymanie moczu i inne. W trakcie lekcji cały czas ćwiczymy, ale jednocześnie omawiam najważniejsze zagadnienia dla Twojego zdrowia w ciąży.

Co zawiera kurs?

  • Lekcja „Zdrowy kręgosłup i postawa w ciąży” – w pierwszych zajęciach podczas ćwiczeń przemycać będę wiedzę dotyczącą tego, jak wspierać swój kręgosłup i postawę w ciąży.
  • Lekcja „Oddech dla zdrowia” – bazując na podstawach wypracowanych w pierwszych zajęciach, będziemy dalej ćwiczyć, a dodatkowo uwagę skierujemy na oddech, jego rolę w funkcji mięśni brzucha, mięśni dna miednicy, rolę uspokajającą i łagodzącą ból.
  • Lekcja „Mięśnie dna miednicy” – kolejna sesja ćwiczeń poza ogólnym treningiem całego ciała pomoże nam zgłębić trochę wiedzy o mięśniach najgłębiej położonych… Jaki wpływ ma na nie ciąża i poród, jak o nie dbać „przy okazji”, jak ja ćwiczyć w ciąży? I wiele innych.
  • Lekcja „Brzuch w ciąży” – problem rozejścia kresy białej, zaburzenia funkcji mięśni brzucha m.in. przez cięcie cesarskie – o to boją się kobiety w ciąży. W tej lekcji omawiamy ćwiczenia, które warto wykonywać min 2-3 razy w tygodniu, w ramach profilaktyki problemów z rozejściem kresy białej i później  w połogu, wspomagająco przy regeneracji.